Formandsberetning 2016.

Endnu et år er gået, og vi nærmer os med hastige skridt den næste forårsopvisning. Tiden går stærkt - knap er vi startet i efteråret med en ny sæson, førend vi er fremme ved opvisningen. Det store sus går gennem maven på os alle, når fanerne går på gulvet – og når vi selv går bagefter. I de sidste 8 år har jeg stået som formand for foreningen til opvisningen og været stolt – stolt over at det igen er lykkedes os at få opvisningsdagen op at stå på bedste måde – og stolt over de mange instruktører, hjælpeinstruktører og hjælpere som hvert år stiller op for vores forening. Det er en stor ære at stå foran vores opvisningshold og tilskuerne i hallen, og vide at det bliver en fantastisk dag!

Det forløbne år har været fyldt med store udfordringer. Vi gik ud af 2014 med et underskud, og vi var derfor nødt til at stramme op og finde nye måder at tjene penge på i 2015. Vi satte kontingentet op, skruede ned for udgifterne på bl.a. ledermøder og redskaber, så vi nu kan skrive et stort plus på vores regnskab for 2015. Det er vi stolte over og vi er glade for at vi nu kan gå ind i 2016 med lidt flere penge på kontoen til uforudsete omkostninger og udfordringer.

Midt i november blev Søgård Kaserne lukket ned, og vi havde 3 dage til at flytte vores stortrampoliner og andre ting ud derfra. Det hele gik rigtig stærkt, vi var heldige og fik først husly på Felsted Skole, indtil en varig løsning blev fundet i Kværs Hallen. Aabenraa Kommune var meget behjælpelig i denne kaotiske periode, hvor vi skulle finde et nyt sted til stortrampolinerne og deres gymnaster. Heldigvis fik vi det hele på plads til denne sæson, men desværre bliver vi også udfordret i den kommende sæson med at finde et passende træningssted til Stortrampolinholdet.

Ved sidste års generalforsamling var der genvalg til Dorthe Vilstrup, Pia Jensen og undertegnede, så vi kunne arbejde videre på det gode samarbejde, vi har opbygget igennem årene. Suppleanter blev Charlotte Lassen og Charlotte Träger, medens Karina Blom og Kim Marvig blev valgt som revisorer. Derudover fortsatte Henriette Katborg og Nanna Høeg som ungdomsrepræsentanter og som bindeled mellem bestyrelsen og de unge hjælpeinstruktører.

Marianne Koch blev genvalgt som formand, og fortsatte med sine arbejdsopgaver, herunder bl.a. som postansvarlig, administrator for conventus og ansvarlig for sæsonprogram og holdlister.

Dorthe Vilstrup fortsatte som næstformand, sekretær og protokolfører, medens Pia Jensen fortsatte som kasserer.

Lone Fiil fortsatte som ansvarlig for PR, hjemmesiden og instruktørhåndbogen.

Ditte Kraak Petersen opgaver var bl.a. søgning af lokaler ved Felsted Skole og Felsted Hallen, samt medlem af redskabsudvalget, medens Gy stod for at søge fonde og var medlem af redskabsudvalget.

Mette Kryhlmand var kontaktperson og stod for søgning af lokaler til Kliplev Skole og Kliplev Hallen, samt søge fonde som medlem af redskabsudvalget.

Susanne Laumark-Møller var atter ansvarlig for kursus og vejledning, samt opdateringer i foreningsservice.

Udenfor bestyrelsen var Helle Ehm ansvarlig for OK-Benzin og Severin Sivesgaard for volleyafdelingen.

Bestyrelsen har igennem det sidste år igen lagt et stort stykke frivilligt arbejde i vores forening, hvilket jeg er meget taknemmelig for. Vi bruger mange timer på det frivillige arbejde, og det kan nogle gange være et puslespil at få familie, arbejdsliv og foreningsarbejde til at gå op i en højere enhed. Til denne

generalforsamling må vi desværre sige farvel til 2 bestyrelsesmedlemmer, som af private årsager har valgt ikke at genopstille. Jeg sætter stor pris på den arbejdsindsats de har lagt i vores forening, og håber de igen engang får tiden og lysten til en ny tørn i bestyrelsen.

Tak for et godt samarbejde i 2015 - jeg håber det fortsætter i 2016, hvor vi siger goddag til nye medlemmer i bestyrelsen.

Stævner og arrangementer 2015 - 2016.

Forårsopvisningen 2015 blev afholdt i Kliplev Hallen d. 14. marts. Aabenraa Egnen havde valgt at flytte deres opvisning en uge frem, og derfor måtte vi i 2015 flytte vores opvisning til anden lørdag i marts. 21 af vores egne hold var med til opvisningen, som blev sluttet af med besøg af Aabenraa Egnens MiniMix. 499 betalende gæster havde en dejlig dag, hvor vi havde Hansi Karlsson til at styre musikken. Årets LIF´er i Gymnastikafdelingen blev Jens Nielsen, som med 2 indstillinger blev hyldet for sin store indsats for drengegymnastikken i vores forening.

Til forårsopvisningen i Aabenraa d. 6. – 8. marts deltog 5 af vores hold, som gjorde en god figur på gulvet.

I foråret blev alle instruktører og bestyrelsesmedlemmer traditionen tro inviteret til sæsonafslutning i Sportscentrum Aabenraa, hvor rigtig mange valgte at deltage i en hyggelig bowlingaften, som sluttede med en dejlig buffet.

Herefter var der budt op til sommergymnastik med bl.a. Zumba, Step og Piloxing. Anne Christine fortsatte med stavgang, som gennem årene har fået mange trofaste aktive.

Løbeklubben løber stadig året rundt, og havde i 2015 en stor udskiftning af trænere. De 3 nuværende trænere forstår at holde fanen højt og får hele tiden nye løbere med om søndagen til træning.

I sommerferien var Kidsvolley igen aktiv med deres tilbud til Aktiv Ferie. Det er dejligt at se, I også har tid og lyst til at bruge jeres sommerferie på at give børnene en oplevelse – tak for det.

Den nye sæson 2015/2016 startede op med et ledermøde i august måned på Damms Gaard i Felsted, og efter en kort gennemgang af conventus til instruktørerne og lidt info til de unge hjælpetrænere, var det tid til at hygge med kaffe og kage, og selvfølgelig info om den kommende sæson.

21 friske kvinder deltog i vores kvindeevent d. 3. september, hvor de fik smagsprøver på vores voksenhold, under ledelse af Charlotte Träger, Karina Blom, Janni Kolbeck, Dorrit Andersen, Anette Johannsen, samt Anna og Sara Hübner Christensen. Tak for et godt arrangement.

November måned er ensbetydende med Bedsteforældredag, og ca. 60 bedsteforældre og deres børnebørn deltog i en hyggelig dag arrangeret af Lise Ann Schlaikjer, Pia Jensen og Ditte Kraak Petersen.

Minimaxistævnet i Januar blev igen et tilløbsstykke med 76 tilmeldte børn og over 30 friske instruktører og hjælpere. Henriette Katborg, Nanna Høeg, Ditte K. Petersen og undertegnede stod for planlægningen, medens vores dygtige instruktører sørgede for super underholdning og aktiviteter for børnene. TAK til alle som bagte, gjorde rent, lavede mad og ikke mindst alle instruktører og hjælpeinstruktører som deltog.

I 2015 var 4 spillere fra Volleyafdelingen på besøg på Aabenraa Kommune for at blive hædret for deres DGI Landsmesterskab i 2014. I 2015 leverede Level 3 holdet samme flotte resultat ved at blive DGI Landsmestre, og skal derfor også snart en tur forbi rådhuset til uddelingen af erkendtligheder. Derudover

har volleyafdelingen stillet med hold i rækkerne 0, 2, 3 og 4, og har deltaget i Pokalfestival og stævner med svingende resultater. Det er også lykkedes holdene at få Søgård Byg til at sponsorere trøjer og bukser til level 3 og 4, medens Fleggaard har sponsoreret 5000 kr til nedbringelse af spillernes stævneudgifter og sportstasker til alle spillerne.

I sæsonen 2015/2016 har vi haft 30 hold og 80 friske instruktører og hjælpeinstruktører til at holde styr på 561 medlemmer – det er en lille fremgang på 18 medlemmer i forhold til sidste år. Wild Boys 1 og Wild Boys 2 måtte vi ligge sammen til et hold, da der desværre ikke var gymnaster nok til 2 hold, medens der blev taget godt imod vores nye Far/søn hold.

19 af vores hold deltager i vores forårsopvisning i Felsted Hallen d. 5. marts 2015, hvor vi også får besøg af Højer Efterskole. Vi glæder os rigtig meget til at se jer alle på gulvet.

5 hold deltager også i Aabenraa Egnens Forårsopvisning d. 11. – 13. marts.

Årets andre højdepunkter:

I samarbejde med Håndbold og Badmintonafdelingen, fik vi igen et flot program sendt ud med posten til alle vores kommende medlemmer i august måned. Vi mødtes igen og satte klistermærker på, så folderen kunne sendes ud, og ligesom sidste år var det en fornøjelse af se samarbejdet på tværs af afdelingerne. I år blev vi desværre ofre for den nye reklameordning, hvor husstandene kunne sige nej tak til foreningsblade mv, og derfor blev programmet ikke uddelt til helt så mange husstande som forventet. Tak for godt samarbejde og tak til vores annoncører som igen har støttet os med en annonce i programmet.

I år har vi tjent 7833,10 kr til gymnastikafdelingen gennem salg af benzin og benzinkort til OK-benzin.

Den 5. marts kårer vi atter Årets LIF’er i gymnastikafdelingen, en pris vi er glade for at kunne uddele til en af vores instruktører eller gymnaster hvert år. Vi håber at se rigtig mange til kåringen til vores forårsopvisning.

Tak for godt samarbejde til alle afdelingerne i Lundtoft IF i 2015, jeg glæder mig til et ligeså godt af slagsen i 2016.

Til slut vil jeg sige en stor tak for et godt samarbejde i 2015 til alle vores samarbejdspartnere, DGI, Aabenraa Kommune, Kliple´ Mærken, skoler og haller.

Tak til Flemming Johannsen, som var hurtig til at hjælpe, da vi pludselig skulle flytte vores trampoliner fra Søgård i november, og rykkede ud med 1 dags varsel.

En særlig tak til alle dem som har hjulpet på den ene eller anden måde med både stort og småt, instruktører, hjælpeinstruktører, hjælpere og bestyrelsesmedlemmer for jeres store indsats og hjælp gennem hele året i den daglige træning og ved alle vores arrangementer.

Det er jer som er grundstenen i vores forening.

Marianne Knudsgaard Koch

Formand

Lundtoft Idrætsforening - Gymnastik | Kandrupvej 4 | 6200 Aabenraa | Tlf.: 51522682 , CVR: 30033663